Zowat elke verkoper heeft zich al eens afgevraagd: wat onderscheidt nu juist een topverkoper van een doorsnee verkoper? Wel, alvast één belangrijk verschil is willpower.
Willpower is een prachtig Engels woord dat zoveel betekent als wilskracht of volharding.
Het gaat over de wil om te blijven gaan voor je doelstellingen. En de kick die je achteraf als verkoper ervaart wanneer dit gelukt is.
Het wordt er in deze snel veranderende maatschappij, waar de prijzen onder druk staan en de concurrentie alsmaar toeneemt, niet makkelijker op voor verkopers. Een sterk geloof in je product/dienst en een stevige portie verkoopstalent is niet voldoende. Wat maakt dat sommige verkopers tenonder gaan aan de prestatiedruk en anderen overeind blijven? Eén woord: Willpower.
Als je een doel heel erg graag wilt bereiken, dan heb je de perfecte ingesteldheid om dit te realiseren. Je bent gemotiveerd, gefocust, zelfzeker, daadkrachtig... wat de ideale omstandigheden creëert om effectief te slagen in je opzet.
Echter, er zijn heel wat zaken die je "willpower" de kop kunnen indrukken: je bent moe, je zit niet goed in je vel, je hebt een conflict met een vriend of een collega, je werkgever oefent teveel druk uit en je voelt je gestresseerd, de concurrentie past oneerlijke praktijken toe en je klanten lijken hier ontvankelijk voor... allemaal externe factoren die ervoor kunnen zorgen dat je gedrevenheid en wilskracht afnemen. Laat me je geruststellen: we hebben dit allemaal al eens meegemaakt. De kwestie is om niet te blijven hangen in deze negatieve spiraal en er tijdig iets aan te doen. Samen kan je vaak meer dan alleen. Laat je daarom begeleiden door een specialist. Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.
Comments